Content is King maar waar vind ik de tijd?
Een bloeiend werkgeversmerk begint van binnenuit. Jouw medewerkers zijn niet alleen de drijvende kracht achter de dagelijkse operaties, maar ook de ware ambassadeurs van je bedrijfscultuur. Het verzamelen van waardevolle content vanuit je team kan een krachtige manier zijn om je werkgeversmerk te versterken en je organisatie op de kaart te zetten. En dat hoeft niet veel tijd te kosten.
Laagdrempelig content:
Social media take-over
Er is vast een medewerker actief op social media. Geef deze persoon een dag of een week de controle over de sociale mediakanalen van je bedrijf. Geef de opdracht dagelijkse werkzaamheden te delen. Dit biedt een interessant kijkje achter de schermen.
Best friend Powerpoint
Heeft iemand een mooie powerpointpresentatie van een project gegeven? Laat deze powerpoint niet verdwijnen in het mapje ‘presentaties’. Deze informatie is gemakkelijk om te zetten naar interessante content:
- Blog: uitgeschreven is het een blogtekst! Een of meerdere illustraties uit de presentaties gebruik je om de tekst op te leuken;
- Social post: Een illustratie + een quote uit de presentatie.
- Whitepaper: Is de informatie breed te delen? Deel de informatie als whitepaper op social media, je website en via e-mail.
Vier de momenten
Alle momenten waarop iets gevierd wordt, of dit officiele feesdagen zijn of de verjaardagen en jubilea
Als er medewerkers actief bijdragen aan het creëren van content dan mag dat ook wel beloond worden. Of het nu gaat om het schrijven van een blog, delen van expertise in een webinar, of het maken van creatieve content, erkenning is een krachtige motivator.
Tot slot
Er zit heel veel potentie bij de medewerkers om waardevolle content op te halen. Met deze content creëer je niet alleen een sterker werkgeversmerk, maar stimuleer je ook een positieve bedrijfscultuur waarin medewerkers zich gewaardeerd voelen en trots zijn om deel uit te maken van jouw organisatie. Maak van je medewerkers de sterren van je verhaal en zie hoe je werkgeversmerk boeit als nooit tevoren.